اختصاصی| مگر چاده چالوس تعطیل شد که محرم تعطیل شود؟

اختصاصی| مگر چاده چالوس تعطیل شد که محرم تعطیل شود؟
وی افزود: از طرفی اگر قرار باشد هیئت‌ها از فضاهای عمومی و خیابان‌ها جهت برگزاری روضه و مراسم عزاداری استفاده کنند این مسئله نیز مشکلاتی به همراه خواهد داشت چرا که در ایام ماه محرم در ۳ نوبت صبح، ظهر و عصر عزاداری‌ها برگزار می‌شود و نمی‌توان در طول این ایام به مدت طولانی خیابان‌ها را بست و مانع از عبور و مرور شهروندان شد.
 
این مداح اهل بیت گفت: اخیراً اعلام شده که مساجد با سقف بالای ۶ متر در شهرهای مختلف شناسایی شوند و در این مکان‌ها بیشتر جهت استفاده از روضه و مراسم عزاداری استفاده شود ولی در این زمینه نیز کمبودهایی وجود دارد و برخی از مساجد درخواست وجه از هیئت‌ها دارند در حالی که هیئت‌ها نیز در تامین منابع مالی با مشکل مواجه اند.
 
زمانیان با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم‌های روضه و عزاداری داری‌ها برای امام حسین (ع) گفت: دشمن در تلاش است که ماه محرم و عزاداری‌های امام حسین (ع)لغو شود، ولی جای تعجب است که برخی به دنبال تعطیلی جاده چالوس یا مغازه های فست فودی نیستند ولی به شدت تعطیلی روضه‌ها را پیگیری می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه روضه‌های اهل بیت دارالشفا است، تصریح کرد: اگر به صورت کلی شهرها قرنطینه شوند روضه‌هت هم تعطیل خواهد شد.
 
وی گفت: افرادی مانند مسیح علینژاد دلش برای اسلام و مسلمین نسوخته است و آنها به نماز و روزه های ما مشکل دارند. نباید بگذاریم آنها به اهدافشان برسند و عظمت موضوع عاشورا و سیدالشهدا را زیر سوال ببرند.
 
این مداح اهل بیت یادآور شد: برخی مسئولان در ستاد ملی مقابله با کرونا و دولت موضوعاتی را در مورد ماه محرم اعلام می‌کنند ولی دقیق و حساب‌شده نیست چرا مسائل مطرح شده از سوی آنها باید قابلیت اجرایی داشته باشد  همچنین طرح‌های آن‌ها باید به لحاظ مالی و ملزومات و تجهیزات به صورتی باشد که بتواند سبب حمایت از هیئت‌ها شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه تهیه هر باند صوتی برای هیئت‌ها مبلغ حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان است و اگر هیئت در فضاهای باز برگزار شود قطعاً به تعداد بیشتری باند نیاز دارد.
 
زمانیان گفت: برای محرم امسال باید ابعاد مختلف ا دیده شود به طوری که به اسلام خدشه‌ای وارد نشود. همچنین امسال به دلیل تعطیلی کربلا و بسته بودن این شهر روی زائران و عزاداران حسینی جمعیت عزاداران در کشور در شهرهای مختلف بیشتر از سال‌های گذشته است و باید تمهیدات مناسب و دقیق در نظر گرفته شود.

اخبار مرتبط

ترافیک سنگین و مه‌گرفتگی در محور چالوس

دادستان کرج : ۲ مفقود سیل جاده چالوس هنوز پیدا نشده‌اند

از مفقودان سیل چالوس همچنان خبری نیست

0 نظر

ارسال نظر

capcha